Aankomst te Lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo-Jan en Ilona Dulfer - WaarBenJij.nu Aankomst te Lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hugo-Jan en Ilona Dulfer - WaarBenJij.nu

Aankomst te Lhasa

Door: hugoenilona

Blijf op de hoogte en volg Hugo-Jan en Ilona

19 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Even in hotel opgefrist, toen naar nabijgelegen hotel gegaan en daar met de wifi bovenstaande op de website hugoenilona.waarbenjij.nu gezet. Vervolgens de leuke wijk ingegaan bij de Wenshu tempel. Heel veel lekkere chinese thee gekocht (overigens hier niet echt goedkoop), een mooi groot bord van houtsnijwerk en nog wat leuke herinneringen. Toen gingen we een restaurantje zoeken. We hoorden boven veel gezelig gepraat dus maar naar binnen en naar boven. Wij onze bestelling gedaan en toen vroegen ze welke soep we wilden. We wilden geen soep! Toen kreeg ik in de gaten dat in het midden van de tafel een groot gat zat waar bakken in hoorden met bouillon. Ofwel, we waren in een Chinees/Tibetaans fondue restaurant. Alleen geen fonduevorken maar de gebruikelijke stokjes. Heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke serveerster die continue klaarstond om te helpen.
Morgenochtend vroeg op, vliegen om 8.20 uur naar Tibet.

19 april.
Om 6.20 uur reden we weg bij het hotel naar het vliegveld. De vlucht moest om 8.20 uur vertrekken maar we vertrokken een klein uur later. Na twee uur vliegen kwamen we aan op het vliegveld van Lhasa, waar onze gids Sangbo ons al stond op te wachten. Rit met de auto van ongeveer drie kwartier (vooral door 2 x een controle) naar ons hotel te Lhasa. prachtig rit tussen de bergen door. Ons hotel ligt in een heel leuk straatje vol met Tibetaanse huisjes en winkeltjes en midden in het centrum.
Op onze kamer wat gerelaxed want je voelt erg goed dat het hier rond de 3000 m hoog is. Vandaag dus rustig aan en veel water dinken om zodoende niet ziek te worden.
's Middags kort door de leuke straatjes gelopen om o.a. water te kopen. Verder rustug aan gedaan want ik voelde erg goed dat we op gote hoogte zitten. 's Avonds heerlijk gegeten in een Tibetaans restaurant, deed ons erg aan de Tibetaanse wijk van Darjeeling denken. Vanavond op tijd naar bed en morgen verschillende bezienswaardigheden bekijken.

• 19 April 2012 - 12:56

Carla Hendriks:

Leuk allemaal,vooral dat eten klinkt verrukkelijk.Hoe vaak op een dag eten jullie?Carla.