Eerste belevenissen in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Hugo-Jan en Ilona Dulfer - WaarBenJij.nu Eerste belevenissen in Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Hugo-Jan en Ilona Dulfer - WaarBenJij.nu

Eerste belevenissen in Chengdu

Door: hugoenilona

Blijf op de hoogte en volg Hugo-Jan en Ilona

18 April 2012 | China, Chengdu

China reis.

15 en 16 april
Na een voorspoedige vlucht, wel tevens een kort nachtje slapen, kwamen we rond half twee lokale tijd (zes uur later dan in Nederland) aan in ons hotel te Chengdu. 's middags de stad in gegaan, rondgelopen o.a. langs groot plein met beeld van Mao. Onderweg in een lokaal restaurantje gegeten. Was een belevenis op zich dasr niemand engels sprak en wij geen chinees. Maar met handen e.e.a. aanwijzen lukt aardig. Vervolgens in gesprek geraakt met en chinees die daar aan het eten was. Gezellig mee gepraat. Daarna via een grote shop (presentjes gekocht) terug naar hotel.

17 april
Om 8.30 uur werden we door de gids opgehaald en zijn we naar het pandareservaat gegaan. Prachtig om die dieren in het echt te zien. Ze liggen de hele dag op hun rug bamboe te eten!!!
Ook de rode panda zit in het park, ook leuk om te zien.
Daarna naar het Wenshu Monastery. Prachtig, maar wel duidelijk anders dan de Boedhistische gebouwen in India en Bhutan.
Heerlijk lokaal gegeten met allerlei verschillende hapjes.
Vandaar naar een zijde en brocante fabriek geweest. Prachtige stoffen maar wel prijzig.
Na even in hotel gerelaxed te hebben, met gids in een goed chinees restaurant  wezen eten en om 19.15 uur stond de chauffeur klaar om ons naar de opera te brengen. Dit was in een park. Een hele belevenis, wat een kunstenaars, zowel de dans- en zang als de muziek en de handschaduwartiest.
Een erg leuke avond en omdat de opera in een theehuis was, afgesproken morgen niet naar nog een theehuis te gaan maar een extra excursie te boeken naar de grote Boeddha (71 m hoog).

18 april
Vanochtend om 8.30 uur opgehaald door gids en chauffeur maar eerst naar een wifi omgeving gegaan. Want het was wel schrikken als je 's nachts per sms hoort dat je (schoon)moeder haar heup gebroken heeft. Na alle mails gezien te hebben, onderweg gegaan naar Leshan waar de grote Boeddha staat. De stad uit duurt al een uur gezien het dukke verkeer, daarna nog een uurtje over de grote weg. Een klim van  372 traptreden en we waren aangeland bij het hoofd van de grote Boeddha. Daarvandaan via een rij naar de trap om aan de voeten van Boeddha te komen. Hoe erg kunnen chinezen duwen en dringen? Erg! Uiteindelijk onderaan aangrkomen en daar prachtig zicht op Boeddha gehad. Via een andere route weer naar boven geklommen. Boven een van de oudste Boedhistische tempels van China bekeken. Via een mooie route door een park weer terug naar de auto en vervolgens naar Chengdu.

Morgenochtend vroeg op, vliegen om 8.20 uur naar Tibet.